14. září 2011

Většinový podíl v české módní značce pietro filipi je na prodej

Hospodářské noviny, 15.9.2011

Genesis Capital chce po sedmi letech zúročit svou investici. Jedním ze zájemců je i firma LBM, kterou ovládá Michaela Bakala

Jedna z nejvýznamnějších českých módních značek pietro filipi je na prodej. K mání je většinový 58procentní podíl, který v současnosti drží společnost Genesis Capital. „Hledáme kupce, naše investice už splnila účel,“ uvedl pro HN ředitel Genesis Capital Jan Tauber.

Zájem o koupi má i společnost Luxury Brand Management (LBM), v níž má majoritní podíl Michaela Bakala, manželka finančníka Zdeňka Bakaly (vlastník společnosti Economia, vydavatele HN). HN to potvrdil Tauber i zakladatel společnosti pietro filipi a současný minoritní vlastník Petr Hendrych. Zájemců je podle Taubera víc, ale konkrétnější být nechtěl. „Zatím jsme se nedohodli,“ řekl. „Probíhala tu určitá diskuse, ale je to hodně otevřené,“ tvrdí i Hendrych.

Společnost LBM se odmítla vyjádřit. Koupě oděvní značky by přitom spadala do obchodního konceptu, který firma má. „Mým cílem v příštích pěti letech je vytvořit z LBM Group silnou mezinárodní obchodní skupinu, zaměřenou na life style a prodej luxusního zboží,“ řekla před nedávnem Michaela Bakala. LBM provozuje například soutěž Česká Miss, kterou založila a vede právě Bakala.

Genesis Capital prostřednictvím svých fondů rizikového kapitálu investuje do firem s potenciálem dalšího rozvoje. Takových investic se fondy zpravidla po pěti letech zbavují a investují jinam. Genesis Capital má přitom podíl v pietro filipi už sedmým rokem. „Ano, máme zájem to prodat, ale nejsme pod časovým tlakem,“ říká Tauber.

O prodej pietro filipi se Genesis Capital údajně snažila už před dvěma lety, do toho ale podle Hendrycha zasáhla hospodářská krize, která odradila „konkrétní zájemce s konkrétními podmínkami“ od nákupu oděvní firmy.

Genesis Capital před sedmi lety získala většinový podíl za 63 milionů korun, o které navýšila kapitál firmy. Ta od té doby navýšila obrat zhruba o třetinu – dnes se pohybuje mezi 450 až 500 miliony.

Oděvní značka pietro filipi je na trhu už osmnáct let. Inspirace Itálií se prosadila v názvu české firmy i v módě. Firma nabízí široký sortiment luxusnějšího oblečení. Expandovat do zahraničí jí pomohly hlavně prostředky Genesis Capital. Dnes má své prodejny nejen v Česku a na Slovensku, ale například i v Litvě, Rusku a ve Vídni a chce se dále rozšiřovat.

Společnost začala spolupracovat i se známými českými návrháři a osobnostmi, například Jakubem Bryxi, Hanou Zárubovou, Annou Tuškovou nebo Aňou Geislerovou.

Petra Paříková


pietro filipi v datech:

58 procent české oděvní společnosti pietro filipi je na prodej. Prodejcem je fond rizikového kapitálu Genesis.

450–500 milionů korun byly loňské tržby společnosti podle zatím posledních známých odhadů.

53 značkových prodejen provozuje v regionu střední a východní Evropy (na snímku butik na pražské Národní třídě). Oděvy šije na Slovensku a v Číně.

Země Počet prodejen

Česko 25

Slovensko 12

Polsko 5

Litva 4

Lotyšsko 2

Rusko 2

Rakousko 1

Bulharsko 1

Ukrajina 1