Česká móda má investora

09.06.2004
GPEF

K expanzi značky Pietro Filipi pomůže šedesát milionů korun od fondu Majiteli české módní značky Pietro Filipi se podařilo získat přes šedesát milionů korun potřebných pro expanzi svých obchodů značkového oblečení.

K expanzi značky Pietro Filipi pomůže šedesát milionů korun od fondu

Majiteli české módní značky Pietro Filipi se podařilo získat přes šedesát milionů korun potřebných pro expanzi svých obchodů značkového oblečení.

Na módu s italsky znějícím jménem se rozhodli vsadit konzervativní finančníci spravující fondy rozvojového kapitálu, kteří hledají v Česku a na Slovensku firmy, jež mají potenciál k rychlému růstu. Do nich pak vkládají peníze, které fondu ke zhodnocení svěřují evropské banky, mezinárodní instituce, ale také například Česká spořitelna.

Po jedenácti letech budování pustil Petr Hendrych do svých firem nového majoritního vlastníka. Genesis Private Equity Fund získal výměnou za dodání dvou milionů eur (zhruba 62 milionů korun) do firmy Pietro Filipi 58 procentní podíl. Vedení firmy však dál zůstává v rukou Petra Hendrycha a jeho manažerů.

"Byla to nejschůdnější a nejvhodnější cesta, jak získat další kapitál. Na strategického investora je ještě brzy. Myslím, že jsme ještě schopni tu firmu několik let zhodnocovat sami," vysvětlil Petr Hendrych, který firmu postavil od nuly.

Druhá investice v Česku

A to je důvod, proč zase o něj a jeho značku projevili zájem lidé z Genesis Private Equity Fund. "Mají dobré jméno a dosáhli i dobrých výsledků v byznysu i přes docela obtížné podmínky. Ukázali, že to umějí, a my jsme mohli vyřešit jejich problém s dalším financováním," líčí Jan Tauber, šéf firmy Genesis Capital, která pro fond hledá v Česku příležitosti.

Pietro Filipi je v pořadí druhou firmou, do které fond nesoucí název Genesis peníze vložil. Z celkových 30 milionů eur, které má k dispozici, zatím umístil pět, přitom firmy, kam by vložil prostředky, hledá zhruba od loňského října pouze v Česku a na Slovensku. První investicí byla firmy AB Facility. Tam pomohli managementu odkoupit od ABB celou jednu divizi.

Hendrychova firma bude smět díky penězům od Genesis dál růst a otevírat další obchody značkového oblečení i v zahraničí. Dnes zdobí název Pietro Filipi v Česku už 13 obchodů. "Umožní nám to lépe financovat obchodní síť i výrobu, ale hlavně rozšiřovat počet obchodů v Česku i na Slovensku," říká Hendrych.

Zakladatel firmy má v plánu kromě Slovenska, Dánska a Polska, kde už zákazníci mohou oblečení Pietro Filipi kupovat, zamířit i na americký trh. Ročně zatím prodá oblečení za zhruba čtvrt miliardy korun.

Vyjednávání o vstupu investora trvala téměř rok. Hendrych se dlouho rozhodoval, jaký typ investora do firmy pustí. Transakce tohoto typu jsou složité. Vstup fondu rozvojového kapitálu pomohl už několika českým firmám, například farmaceutické firmě Léčiva (po spojení se Slovakofarmou nese název Zentiva) nebo pražské nábytkářské firmě Techo.

Konkrétně ve fondu Genesis Private Equity Fund se sešly peníze Evropského investičního fondu, České spořitelny, Evropské banky pro obnovu a rozvoj a Letterkenny Holdings Limited (poslední jmenovaná patří stejným vlastníkům jako ostravská Nová huť). Nejvíc smí Genesis uvolnit pro jednu firmu zhruba 95 milionů.

Newsletter

Chcete být stále v obraze?

Odebírejte newsletter Genesis Capital