Případové studie
V lednu 2006 investoval fond GPEF do společnosti ETARGET, poskytující cílenou internetovou reklamu. Část investovaných prostředků byla použita na odkup majoritního podílu ve společnosti a část na posílení pracovního kapitálu.
Cílená internetová reklama je produkt, který zveřejňuje textové reklamy na základě klíčových slov u článků na vyhledávacích a informačních portálech. Obchodní model je založen na systému PPC (pay-per-click, tzn. platba za provedený klik). To umožňuje přesné a flexibilní zacílení a hodnocení efektivnosti marketingových kampaní. Společnost založená v roce 2002 brzy obsadila vedoucí pozici na trzích České republiky, Slovenska a Maďarska a uzavřela zde smlouvy téměř se všemi velkými informačními a vyhledávacími portály.
Fond GPEF se na počátku zaměřil na administrativní a právní optimalizaci podnikání společnosti a na zavedení standardního pravidelného měsíčního reportingu. Na doporučení fondu byla nově obsazena funkce finančního ředitele, nicméně manažerský tým měl ze strany fondu plnou důvěru a další personální rozvoj si řídil zcela nezávisle.
Během krátkého období se otevřely nové pobočky v několika dalších východoevropských zemích, akceleroval růst tržeb a hospodaření společnosti se překlopilo do rostoucího zisku.
V červenci 2007 fond svůj podíl v ETARGET prodal.