Případové studie
V říjnu 2017 dokončil fond GPEF III akvizici významného minoritního podílu ve skupině HP Tronic/Datart. Investice byla použita na vlastnické propojení skupin HP Tronic a Datart International.
Skupiny HP Tronic a Datart byly před spojením předními multikanálovými maloobchodníky s více než 25letou historií v oblasti spotřební elektroniky, domácích spotřebičů, počítačů či mobilních telefonů v České republice a na Slovensku. HP Tronic měl před transakcí obrat přes 9 mld. Kč, 120 maloobchodních prodejen, 3 skladovací prostory, 5 e-shopů, 1 400 zaměstnanců a centrálu se sídlem ve Zlíně. U Datartu obrat činil cca 6 mld. Kč a provozoval 49 obchodů, 6 kuchyňských studií, 2 e-shopy, to vše s pomocí 1 200 zaměstnanců a centrálou v Praze.
Investičním záměrem bylo vytvoření jasného leadera v maloobchodním prodeji spotřební elektroniky, s více než 160 prodejnami na českém a slovenském trhu, s cílem dosáhnout 15% tržního podílu. Záměrem bylo využít i významné nákladové synergie, zejména v oblasti marketingu, logistiky a infrastruktury nebo také v nákupu zboží.
Hned v počáteční fázi investice byl zahájen náročný proces konsolidace obou skupin, pod vedením zkušeného generálního ředitele společnosti HP Tronic Daniela Večeři. Realizace dvojice fúzí v České republice a na Slovensku zahrnovala integraci všech interních procesů, zejména v oblasti logistiky, IT, HR, zákaznických služeb, nákupu a marketingu, včetně procesu úplného rebrandingu prodejen Euronics na společnou značku Datart. Jedním z prvních podstatných konsolidačních kroků bylo i otevření nové logistické haly v Prologis Parku, Praha-Jirny, se skladovým prostorem 30 000 m². Nová hala vybavená nejmodernějším poloautomatizovaným logistickým systémem, umožňujícím efektivní doručení do 24 hodin od zadání objednávky, nahradila původní sklady obou skupin.
Náročné období pandemie onemocnění covid-19, spojené s uzavřením prodejen v letech 2020 a 2021, se skupině DATART podařilo zvládnout velmi dobře. Propad tržeb z prodejen se podařilo zcela nahradit zvýšeným výkonem internetového obchodu. Posílila se výdejní místa, rozšířili skladové prostory, dále se investovalo do automatizace skladů s cílem zrychlil výdej objednaného zboží. To vše vedlo ke zlepšení služeb pro zákazníky, dosažení historicky nejvyšších tržeb a růstu tržního podílu k rekordní úrovni.