Společnost DemoPower, člen skupiny Omni Marketing Global, přední marketingové firmy působící především na maloobchodních trzích v Asii a Tichomoří, kupuje podíl v POS Media Group, který dosud vlastnil Genesis Private Equity Fund III (GPEF III). Vzájemné synergické efekty obou společností jim otevírají cestu k výrazné expanzi jak na stávajících, tak na nových trzích. Vlastníkem rozhodujícího podílu zůstává zakladatel a generální ředitel společnosti Richard van het Bolscher. Transakce představuje první úspěšný exit nejmladšího fondu skupiny Genesis.
Fond GPEF III nabyl 47% podíl ve společnosti POS Media Group, která je poskytovatelem point-of-sale marketingových řešení v obchodních řetězcích, v březnu 2017. Tento podíl nyní kupuje thajská firma DemoPower, která se specializuje na předváděcí akce a kampaně na podporu znalosti značek a je součástí skupiny Omni Marketing Global, leadera v oblasti marketingových služeb zaměřených na spotřebitele v Asii a Kanadě.
„Partnerstvím s firmou Omni Marketing Global se společnost POS Media, leader evropského trhu v point-of-sale řešeních pro aktivizaci spotřebitele v místě prodeje, spojuje s leaderem trhu v Asii a stává se součástí globální skupiny s většími mezinárodními ambicemi naplnit svůj potenciál i mimo tradiční evropské trhy společnosti POS Media. Jsem přesvědčen, že skupina bude skvělým partnerem pro další růst naší firmy,“ prohlásil Richard van het Bolscher, zakladatel a generální ředitel skupiny POS Media Group, který si ve firmě ponechává rozhodující podíl.
„Koupě podílu v POS Media Group skupinou Omni Marketing Global společně s naším veřejně obchodovaným partnerem VGI Global Media má pro všechny zúčastněné strany velký strategický význam. Mimo jiné otevírá dveře na středoevropské trhy a do Ruska, kde má POS Media Group zvlášť silnou pozici. Naše manažerské týmy a country manažeři pro jednotlivé trhy si již začali vyměňovat nejlepší postupy a technologie a věříme, že z této spolupráce mezi našimi týmy vzejdou skvělé příležitosti k růstu z hlediska obratu i zisku na evropských trzích, které společnost POS Media obsluhuje, v současnosti i do budoucna. Akvizicí se záběr skupiny Omni Marketing Global rozšiřuje na 22 zemí a otevírají se jí další možnosti v oblasti aktivace, kreativních řešení a technologií, díky nimž bude možno dosahovat lepších výsledků pro všechny naše marketingové a maloobchodní partnery,“ řekl k akvizici Robert Mebruer, generální ředitel skupiny Omni Marketing Global.
Prodej podílu v POS Media Group představuje první úspěšný exit nejmladšího z fondů Genesis, Genesis Private Equity Fund III, který se již nachází ve třetím roce svého pětiletého investičního období. Fond má vyhrazeno celkem více než 80 mil. eur jako kapitál na investice do malých a středních podniků v České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rakousku, a bude aktivně investovat do srpna 2020.
„Společnost POS Media je silným regionálním hráčem ve velmi dynamickém oboru a již od okamžiku, kdy jsme do ní investovali, přitahovala zájem globálních marketingových skupin zabývajících se reklamou v místě prodeje. Nový partner společnosti pomůže budovat její silné stránky a naplnit její mezinárodní potenciál i mimo její evropské trhy. Transakce se společností DemoPower nabízí investorům fondu vysoce atraktivní návratnost po relativně krátkém investičním období 14 měsíců. Těší mě, že sázka společnosti Genesis na obor retailových služeb se vyplatila,“ řekl Jan Tauber, Managing Partner společnosti Genesis Capital a poradce fondů rozvojového kapitálu Genesis.
O společnosti POS Media Group
Společnost POS Media Group byla založena v roce 1998 v Praze jako IMIGe (International Media Ideas Group) a zpočátku se věnovala především indoorové reklamě. Později se zaměřila na retail a podporu prodeje uvnitř obchodních řetězců. Společnost se rychle rozvíjela a vznikly pobočky v Maďarsku, na Slovensku a v Polsku.
Dnes nabízí POS Media Group široké spektrum služeb a produktů v oblasti „point of sale“ reklamy ve velkých obchodních řetězcích, doplněné řešeními formou marketingové prezentace, ochutnávky, merchandising, mystery shopping až po digitální řešení podpory prodeje, realizaci průzkumů či komplexní poradenské služby v oboru. V současné době je společnost aktivní celkem v šesti zemích střední a východní Evropy a je zastoupena ve dvou zemích v západní Evropě.
O společnosti DemoPower
Společnost DemoPower byla založena v roce 1996 a je největším poskytovatelem služeb v oboru zkušebních a předváděcích akcí v Asii, který pokrývá celostátní síť prodejen v Thajsku. Zaměřuje se na unikátní a vysoce customizované marketingové kampaně pro rozšíření povědomí o značkách a angažovanosti vůči nim. DemoPower Thailand je členem skupiny Omni Marketing Global.
O společnosti OMG Asia
Skupina Omni Marketing Global je od roku 1993 předním strategickým partnerem pro ucelený rozsah služeb v oboru marketingových řešení pro nakupující a pracuje s předními maloobchodními a marketingovými firmami v celkem 16 zemích Asie a Tichomoří.
Prostřednictvím portfolia podniků ActMedia, DemoPower, K2 Insight, Red Basket, StoreMinder, U-Marketing a Continuity Plus nabízí ucelenou sadu marketingových služeb pro nakupující, např. interaktivní smyslově založená mediální řešení uvnitř prodejen, předvádění produktů, merchandising, data mining a specializované marketingové programy.
O společnosti Genesis Capital
Společnost Genesis Capital poskytuje poradenství private equity fondům, které nabízejí malým a středním podnikům v České republice a na Slovensku pomoc při financování jejich růstu a rozvoje. Od svého vzniku v roce 1999 poskytovala poradenství čtyřem fondům rozvojového kapitálu s celkovým objemem převyšujícím 170 milionů eur. Tyto fondy již podpořily 50 podniků a zajistily na jejich rozvoj více než tři miliardy korun. Mnoho z těchto firem se i díky spolupráci s Genesis dostalo na špičku ve svém oboru.
Aktuálně je k investování otevřen fond s názvem Genesis Private Equity Fund III (GPEF III) o velikosti přes 80 milionů eur. Podobně jako minulé fondy je i GPEF III zaměřen na investice do středních a malých podniků v České republice a na Slovensku, určitou část prostředků může alokovat do přímých investic také v Polsku, Maďarsku a Rakousku.
Investory ve fondu GPEF III jsou převážně lokální a mezinárodní instituce a investiční společnosti jako například European Investment Fund (EIF), Česká spořitelna (člen skupiny Erste), Amundi Czech Republic (člen mezinárodní skupiny Amundi), Kooperativa pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna (obě součást skupiny Vienna Insurance Group), finská investiční společnost eQ Private Equity, penzijní fond významné světové společnosti a český family office.
Mezi společnosti, v nichž mají private equity fondy Genesis v současné době podíl, patří KS Klima-Service, GTH catering, Aranea, 3070, Quinta-Analytica, HP Tronic/Datart, D2G, Sanborn a Stangl Technik Holding.